نیازمندی معصومان علیهم السلام به دست تربیت الهی

ارزش‌ها و ضدارزش‌ها در لایه‌های وجودی مکلفین و آثار آنها

بررسی قبح تأخیر بیان از مقام حاجت

رفع تعارض بین دو آیه 17 سوره مبارکه سجده و 79 سوره مبارکه اسرا

تقریر برداشت مستقیم ابحاث کلامی از کتاب

لایه‌های تکلیف

دفع شبهه تصرف شیطان در قوای ادراکی معصوم

شکر خدا بر استقرار حکومت بنی عباس!

آشنایی با اصطلاح «خصیصه» در مقامات اولیا

عصمت نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در تشخیص مواقع گسترش تبلیغ دین حنیف در شبه جزیره عرب

ثقةالاسلام کلینی «ره» و شاخص تمییز صفات ذات و صفات فعل

اختلاف مقامات انبيا و رسل

عبودیت، همه چیز در راه کمال انسان

«ام ابیها» برای فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها یعنی چه؟

تا کسی شقی نشود من سعید نمی‌شوم؟!

سعه اراده الهی و عدل الهی؛ کیف یجتمعان؟

گناه حتماً آمرزیده‌شده

گناه حتماً آمرزیده‌شده

تبیین معنای دو اصطلاح استحقاق و تفضل و ترتب مسأله پاداش بر مستحبات بر پایه آن

احکام و نظریه حسن و قبح عقلی و ابتناء بر مصالح و مفاسد واقعی

تقریر برداشت مستقیم ابحاث کلامی از کتاب

همه مسلمان آفریده شده‌اند

تبیین معنای دو اصطلاح استحقاق و تفضل و ترتب مسأله پاداش بر مستحبات بر پایه آن

  • شماره مطلب: e-k-2

  • درباره مطلب:

در طی مباحثه متن پیاده‌شده درس فقه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای «مدّ ظلّه» در باب نماز جماعت سؤالی پیش آمد مبنی بر اینکه معظم له چگونه برای اثبات عبادیت جماعت به ارتکاز متشرعه و برای نفی اشتراط قصد قربت در اقتدای مأموم برای تحقق جماعت به اطلاق ادله نماز جماعت تمسک فرموده‌اند. حجةالاسلام آقای عبدالاحد قراری در پاسخ به به این اشکال این بیان را داشتند که چون صبغه کلامی در آن پررنگ بود پایگاه نمو آن را در رده علم کلام قرار داد.


  • مشاهده:


  • دریافت:




  • برچسب: